Anna je nejlepší v Ústeckém kraji mezi středoškolačkami

Anna je nejlepší v Ústeckém kraji mezi středoškolačkami

Stejně jako každý rok, tak i letos se do Ústí nad Labem sjeli aktivní studenti a studentky středních škol z celého kraje. Dům dětí a mládeže Ústí nad Labem pořádal ve spolupráci s Fakultou životního prostředí a Přírodovědeckou fakultou 46. ročník krajského kola Středoškolské odborné činnosti. V prostorách FŽP a PřF v budově Centra přírodovědných a technických oborů Univerzity J. E. Purkyně prezentovalo 54 zástupců středních škol 51 soutěžních prací před odbornými porotami složených z pedagogů středních škol, gymnázií a akademických pracovníků UJEP. V komisích zasedli zástupci FŽP, PřF, FSE, FSI, FZS a PF. Vítězné práce postupují do celorepublikového kola, které se v letošním roce bude konat v Pardubicích. Soutěž pořádá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, zaštiťuje ji Národní pedagogický institut.

V letošním roce nás reprezentovala Anna Scheithauerová ze sexty a doprovázela ji její spolužačka Jana Gaveleková. Anna měla práci na vysoké úrovni a spolu s výbornou prezentací přesvědčila porotu a ta ji dala nejvyšší ocenění -1. místo v oboru “tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie”. Anna zpracovala s podporou Hany Kožíškové práci s názvem “Využití ChatGPT jako pomůcky pro vysvětlení konceptů buněčné a molekulární biologie na středních školách”. Téma je aktuální a  moderní a je dobré vědět, že studentky na gymnáziu používají nejmodernější technologie a některé z nich dokonce pomáhají svým vyučujícím s tím, že vytváří metodiku na jejich využití při výuce.

Vítězné práce krajského kola:
1. matematika a statistika – Základy obecné topologie
2. fyzika – Konstrukce fázového diagramu skyrmionů pomocí strojového učení
3. chemie – Biodegradace polymeru kyseliny mléčné (ve spolupráci s PřF UJEP)
4. biologie a vědy o Zemi – Inventarizační průzkum vyšších rostlin, mechorostů a lišejníků v PP Vlčice
5. geologie, geografie – téma neobsazeno
6. zdravotnictví – Péče o ústní dutinu
7. zemědělství, potravinářství, lesní a vodní hospodářství – Pravá tvář jorkšírského teriéra
8. ochrana a tvorba životního prostředí – Monitoring šíření invazních druhů rostlin v okolí vodotečí na Lounsku
9. strojírenství, hutnictví a doprava – téma neobsazeno
10. Elektrotechnika, elektronika a telekomunikace – Vzdálené fyzikální experimenty s Arduinem
11. stavebnictví, architektura a design interiérů – téma neobsazeno
12. tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie – Využití ChatGPT jako pomůcky pro vysvětlení konceptů buněčné a molekulární biologie na středních školách
13. ekonomika a řízení – Inflace
14. pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času – Lucidní snění a jeho využití v praxi
15. teorie kultury, umění a umělecké tvorby – téma neobsazeno
16. historie – Litoměřice 9. května 1945: Nový pohled díky extrapolační analýze a umělé inteligenci v historickém výzkumu
17. filozofie, politologie a ostatní humanitní a společenskovědní obory – Problematika domácího násilí ve společnosti
18. informatika – 1. místo neuděleno